דמי העשרה על שום מה ולמה

 

דמי העשרה על שום מה ולמה- פתיחת תשע"ח

 

בואו נדבר רגע על מה המוטיבציה שלנו להפעיל חוגים. חוגים נועדו מבחינתנו בראש ובראשונה לחיזוק היכולות, ההזדמנויות והביטחון העצמי של כל משתתף- מתוך הבנה שיש לשלמות של הפרט ולתחושתו ערך בחוסן הקהילתי המשותף.

כשאנחנו מפעילים חוג, מראיינים מדריכים, גובים כספים, מפיקים אירועים, קשובים ליוזמות- מול עינינו עומדת משימה אחת. בטחונו העצמי וחווית הילד.

ועכשיו בואו נדבר על העשרה.

 

שגרה זה רע?

כל חוג מנוהל על ידי מדריך שבו אנו רואים איש חינוך. בחוג יש תוכנית וסילבוס, יש מטרות יעדים ובעיקר אהבה גדולה ורצון לקדם ולהיות משמעותיים עבור הילדים.

כאנשים עובדים, כאנשי חינוך אנחנו לא קופאים על השמרים ומאתגרים גם את המדריכים שלנו להמציא כל פעם את הגלגל מחדש. כל זאת בכדי למנוע שחיקה, בכדי להימנע מאוטומציה ושוב, כדי לתת את השירות הכי טוב ומעצים לילדים.

בשביל זה נולדה תוכנית העשרה. תוכנית אשר כל מנהל אשכול (ספורט, פנאי) צריך להגיש תוכנית להעשרה ושיאים עבור הילדים במהלך השנה. שאינם במסגרת השוטף

 

מדוע זה לא מתומחר במחיר החוג?

כי שקל מתוך דמי העשרה לא הולך: לא למשכורות שוטפות, לא לשגרה אלא לתוכנית העשרה נוספת שנועדה להעצים את הילדים. עובדה שכאשר נהיית חלק מתמחיר שוטף דורשת פחות: שקיפות, חובת הוכחה ויצירתיות. מושגים שהם נר לרגלנו בתוכנית העשרה

 

מה עושים בדמי העשרה?

בדמי העשרה בשנת תשע"ז התבצעו פעולות רבות ובינהם:

-          הקטלוג הראשון שלי- קטלוג מעוצב בו יצאו לאור תוצרי האומנים הצעירים בחוגי האומנות מתוך הבנה שכשיצירה רואה אור החוויה מעצימה בזכות הכרה והוקרה. הקטלוג- עוצב והודפס במעל 150 עותקים לכל ילד וילד שלקח חלק. הקטלוג חולק בתערוכה בחצר לנדוור. דמי העשרה לא כיסו את כל ההוצאות אשר היו כרוכות ביצירת הקטלוג אבל ללא דמי העשרה חוויה מעצימה שכזו לא יכלה להתממש.

-          מפגש "דראמס אלייב" לחוגי הספורט- מפגש חוויתי עם תופי ענק ומוסיקה לחוגי הספורט השונים

-          טורניר שחמט נושא פרסים

-          חולצות ופעילות הורית בחוגי הטניס

-          פעילות ספורט בבריכה

-          השתתפות ילדי חוג הריצה במרוץ מקצועי

ועוד...

במרבית פרוייקטי העשרה המועצה / המתנ"ס סבסדו את הפעילות בנוסף לדמי העשרה.

 

ומה אם אעזוב את החוג לפני שהתקיימה פעילות העשרה?

עד תחילת ינואר הפורשים יקבלו במלואם את דמי העשרה. לאחר מכן אנו פועלים ברמת תכנון ותקציב ומתחייבים אל מול ספקי העשרה ותוכניות העשרה תקציב הפרוייקטים הינן נגזרת של תקציב העשרה.

 

ביקשתי חוג למה ",דוחפים לי" העשרה?

כי אנחנו מאמינים ביצירתיות, כי אנחנו לא הולכים על אוטומט, כי אנחנו שואפים לתת לילדים שלכם יותר ממה שלעיתים ידעתם לבקש- מתוך אמונה גדולה בכוחו של ספורט ופנאי לתת ערך מוסף. כי מבחינתנו, כגוף מקצועי תוכנית העשרה היא חלק קוהרנטי בחוג.

 

ומה יקרה אם לא נוכל לבוא ביום הפעילות?

הפעילות תתוכנן במועד החוג בכדי למנוע קשיים והגבלות טכניות שכאלו למעט מקרים בהם קיימת סיבה טובה הדורשת אחרת (השתתפות במרוץ מקצועי כדוגמא)

לשאלות נוספות ניתן תמיד לפנות אליי במייל: michalv@matnasim.org.il

 

בשבילכם כאן, מיכל ורדיגר מנהלת המתנס

powered by ATARIX