פועלים למען קהילת הלהט"ב במושבות


בימים אלו מוקם בנימינה גבעת עדה בית חם לקהילה הגאה שמטרתו לספק מרחב בטוח ומכיל לחברי הקהילה הגאה במושבות. "המטרה שלנו היא לאפשר ביטוי ושייכות לכל הקהילות במושבות תוך התייחסות לצרכיהם היחודיים וקהילת הלהטבים היא קהילה יקרה הזקוקה למרחב פעילות מוכר ומוגן" הסביר ראש המועצה, איתי ויסברג.
מעיין גלעד, מונתה לאחרונה לרכזת הקהילה במושבות במסגרת פרויקט משותף בין המועצה, המתנ"ס והמשרד לשיווין חברתי. גלעד מספרת כי בשנים האחרונות חברי הקהילה הגאה שהתגוררו בתל אביב ומרכז הארץ ועברו להתגורר בפריפריות. המטרה של מיזם חברתי זה הוא לספק את צרכי הקהילה ולהתאים עבורם תכנים יחודיים.
 
כשלב ראשון, בשבועות הקרובים יצאו מועצה מקומית, מתנ"ס בנימינה גבעת עדה בסקר שמטרתו למפות את אוכלוסיית הלהט"ב החיים במושבות ואת צורכיהם. לאחר תהליך המיפוי תיבנה תכנית עבודה ייעודית בהתאם לצרכים.
 
מנהלת מתנ"ס בנימינה גבעת עדה, לבנה קארו: "אין כיום הערכה או מיפוי מה היקף אוכלוסייה זו ומה הם צרכיהם. אנו מבינים שיש פה במושבות אוכלוסייה שמצריכה חשיבה ופעילות נוספת שמותאמת לצרכים שלהם ובשלב הראשון אנו נבין ונלמד על הקהילה הקיימת".
מעיין גלעד, רכזת התכנית, משתייכת לקהילה ומגדירה את עצמה כבי סקסואלית, סיפרה כי הצורך עלה מול פעילי הקהילה במושבות ועל רצון ביצירת קהילה מגובשת הפועלת יחדיו. "חשוב לנו שחברי הקהילה, צעירים ומבוגרים כאחד ידעו שיש להם כתובת לפנות אליה. שיש להם עם מי לדבר" אמרה גלעד.
 
בנוסף ינתנו שירותים חברתיים שונים מתוך סל פעילויות שהמשרד לשיוויון חברתי הכין, בהן תכנית להקמתו של מערך מתנדבים גאה, ביצוע הכשרות לעובדי הרשות במתן שירותים ללהט"ב, למשפחות של להט"ב, להורים מאותו מין ועוד במטרה לתת כלים ליצירת מרחב בטוח עבור חברי הקהילה. מדובר בפרויקט משותף של המועצה, המתנ"ס והמשרד לשיוויון חברתי.
 
חשוב להדגיש כי לאוכלוסיות הלהט"ב השונות בישראל מאפיינים חברתיים, כלכליים ובריאותיים ייחודיים, שמבחינים בינן לבין יתר מגזרי האוכלוסייה בישראל. בשונה ממגזרים אחרים, קשה לאפיין את אוכלוסיית הלהט"ב כמקשה חברתית או כלכלית אחת. רבים מקרב אוכלוסיית הלהט"ב סובלים עדיין מאפליה, ומשלמים בבריאותם הנפשית ובמצבם הכלכלי והחברתי על נטייתם המינית או זהותם המגדרית. כמו כן, להט"ב מכלל המגזרים שחיים בישראל סובלים מאלימות פיזית, מילולית, נתק משפחתי, אפליה תעסוקתית ועוד.
מנכ"לית המועצה, ניצן גרמן מחנאי: " מתוך רצון וצורך אמיתי להגדיל את קשת השירותים שאנחנו מספקים לתושבים שלנו , פעלנו רבות למען הקמת המערך החדש אשר יספק מענה לקהילה הגאה. מאחלת לכל אחד ואחת להרגיש בטוח ושלם ולפנות אלינו בכל צורך או נושא שמתעורר"
 
ראש המועצה, איתי ויסברג: "קבלת השונה היא אחת מאבני היסוד של תכנית החינוך היישובית 'חינוך בדרך שלנו', אולם מעבר לכך זוהי גם התנהלות קהילתית נכונה ותפיסת עולם המוטמעת ברשות המקומית. איננו יודעים עדיין מה גודלה האמיתי של קהילת הלהט"ב במושבות ואולי זו לבדה סיבה מספקת כדי לייצר עבורה מרחב פעילות בטוח. ברור שסביבה כזו תעודד כל אחד המשתייך לקהילה להיות גאה בהעדפותיו המיניות ולהיות מוכר ומחובק על ידי סביבתו ככל אחד אחר.
 
בתמונות
מעיין גלעד- רכזת קהילה גאה
דגל גאווה שהוצבה במועצה ביום הגאווה

 

powered by ATARIX