על עמיתים

על עמיתים
מי אנחנו?
"עמיתים" היא תכנית ארצית, המשותפת לחברה למתנ"סים ולמשרד הבריאות, הפועלת בכ-50 מתנ"סים ברחבי הארץ. 
מטרתנו- שיקום והחלמה של אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית, זכאי סל שיקום, באמצעות ליווי מקצועי בתהליך ההשתלבות בפעילויות פנאי וחברה, הפתוחות לציבור הרחב בקהילה.
 
מה אנו מציעים?

* ליווי אישי על ידי אשת מקצוע
* מלגה כספית חודשית להשתתפות בחוג, על פי בחירת המשתתף
* מתנדבים: אפשרות להתנדב בקהילה
* פעילות בקבוצות משולבות, שבהן לוקחים חלק הן משתתפי "עמיתים" והן משתתפים מהקהילה הרחבה. זאת, במטרה ליצור מפגש בין אישי מתמשך, המאפשר דיאלוג, יצירה וחוויה משותפים ובנוסף גם שינוי עמדות וצמצום סטיגמה.
* הסברה: סדנאות, הרצאות ופעילויות הסברה בנושאים מגוונים, למשל: סטיגמה, השתלבות בקהילה ובריאות הנפש. פעילויות ההסברה מיועדות לקבוצות, לארגונים ולקהלים שונים. 

 
ההשתלבות בקהילה:
ב"עמיתים" אנחנו רואים את ההחלמה כתהליך שבו מעורבים האדם המתמודד עם מגבלה נפשית וחברי הקהילה שבתוכה מתרחש השילוב. מאחר שהסטיגמה וההדרה מהווים מכשול מרכזי בתהליך ההשתלבות, יש צורך בקידום חברה פתוחה יותר, שבה אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית לוקחים חלק בזרם החיים המרכזי. מתוך תפיסה זו אנחנו פועלים במקביל בשני מישורים:
  • המישור הפרטני: אנו מעניקים סיוע והכוונה בתהליך ההשתלבות בקהילה ובהרחבת המסגרת החברתית של המשתתף, על די בניית תכנית אישית, בהתאם לצרכיו, לרצונותיו ולכישוריו. כל זאת, תוך ליווי מקצועי ומסור במשך כל תהליך ההשתלבות.
  • המישור הקהילתי: אנו מקיימים במהלך השנה מגוון פעילויות הסברה לקהלים שונים, כגון: סדנאות, ימי עיון, תערוכות, כתבות בתקשורת, אירועי תרבות וקבוצות משולבות, במטרה להגביר את הידע ולקדם שינוי עמדות בתחום בריאות הנפש. 
 
איך יוצרים קשר?
רכזת עמיתים במתנ"ס בנימינה- גבעת עדה: אביטל אוסטרליץ
 
לפרטים נוספים בנושאי השתלבות בתכנית, התנדבות והזמנת פעילויות הסברה, ניתן לפנות אליי בדרכים הבאות:
טלפון: 04-6288391 שלוחה 3
טלפון נייד: 050-5999413
powered by ATARIX