קבוצת להפחתת הסטיגמה העצמית

קבוצת להפחתת הסטיגמה העצמית

 הזמנה להשתתפות בקבוצה להפחתת סטיגמה עצמית

משתתפים יקרים,

אנו מתרגשות לעדכן שבקרוב ייפתח קורס העוסק בנושא סטיגמה עצמית. קבוצה זו תתנסה בשיטת ההתערבות הנקראת NECT(Narrative Enhancement and Cognitive Therapy for Self-Stigma).

סטיגמה מתייחסת לאמונות שליליות ולא נכונות שיש לאנשים על המאפיינים של חברי קבוצה מסוימת של אנשים. למרות שיש היום יותר מודעות והבנה לגבי מגבלות נפשיות, מחקרים מראים שאנשים רבים בחברה המודרנית עדיין מחזיקים בעמדות שליליות על אנשים שמתמודדים עם מגבלה נפשית, ולכן לעיתים נוהגים להפלות אותם. לדוגמא, מעסיקים עלולים להציע פחות עבודה לאדם שהם חושבים או יודעים שמתמודד עם מגבלה נפשית. סוג זה של אפליה הינו בלתי חוקי, אך עדיין ממשיך להתרחש בחברה.

סטיגמה עצמית מתרחשת כאשר האדם המשתייך לקבוצה שאליה מופנית סטיגמה, מאמץ ומפנים את הדעות השליליות ומאמין בהן. תהליך זה עלול להיות מאוד כואב ועלול להוביל לערך עצמי נמוך ולחוסר תקוה. סטיגמה עצמית מתפתחת בגלל תהליכים חברתיים והיא אינה אשמתו של האדם החווה אותה.

מטרת הקורס היא לסייע לאדם להבחין מהי סטיגמה עצמית וללמוד דרכים להפחיתה. הקורס יכול לעזור לאדם לפתח דעה חיובית יותר כלפי עצמו וללמוד דרכים לדחות אמונות שליליות ולא נכונות של אנשים אחרים, וכן מחשבות שליליות שיש לאדם ביחס לעצמו.

אנו מזמינות אתכם להשתלב בקורס בן 20 מפגשים, בקבוצה קטנה ואינטימית, קבוצה המאפשרת להתנסות וללמוד בסביבה בטוחה.  המפגשים יתקיימו אחת לשבוע למשך שעה, שבהם תתקיים שיחה פתוחה, כתיבה בחוברת שתהיה שייכת לכל משתתף ולמידה משותפת. במהלך המפגשים נלמד על החלמה, סטיגמה וסטיגמה עצמית. כמו כן נלמד לשנות דעות מוטעות ('מיתוסים') שקיימות כלפי אנשים עם מגבלה נפשית ולפתח תחושה חיובית יותר כלפי עצמנו.

המפגשים יתקיימו במתנ"ס בנימינה גבעת עדה החל מסוף חודש פברואר. אנו מזמינות אתכם  לפנות אלינו כדי לקבל פרטים נוספים.

בברכה ובהערכה,

דנה הקרי                      אביטל אוסטרליץ

                                    רכזת עמיתים                רכזת עמיתים

                                    מתנ"ס קלור חדרה         מתנ"ס בנימינה גבעת עדה

 

powered by ATARIX